Πολλές νομοθεσίες και λειτουργικές διαδικασίες βασίζονται σε Βρετανικές αποικιακές πρακτικές εργασίας προ του 1960.
Αναδιοργανώσεις (υπόκεινται σε συνδικαλιστικές διαβουλεύσεις και μελέτες)
- Τα Κέντρα Πολιτών μας κάνουν εξαιρετική δουλειά. Το εύρος, οι ώρες λειτουργίας και οι αρμοδιότητές τους θα αυξηθούν. Θα εισάγω ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα ώστε ορισμένα ραντεβού να πραγματοποιούνται μέσω βιντεοκλήσης.
- Πιστεύω ακράδαντα ότι η Κυπριακή Ταχυδρομική Υπηρεσία θα πρέπει να μετατραπεί σε αυτόνομο ημικρατικό οργανισμό, με αποσύνδεση από το Υπουργείο Μεταφορών. Γνωρίζω ορισμένα από τα ανώτερα στελέχη της και τα σέβομαι ιδιαίτερα. Δεν είχαν ιδέα ότι επρόκειτο να το προτείνω, ούτε τα σχέδια μου να διεκδικήσω την Προεδρία της Δημοκρατίας.
- Το Κτηματολόγιο. Σε πολλές χώρες, για παράδειγμα στη Βρετανία, με μια μικρή αμοιβή ο κάθε πολίτης μπορεί να ψάξει για οποιοδήποτε ακίνητο ή γη και να εξακριβώσει σε ποιον ανήκει σήμερα, σε τι τιμές πωλήθηκε στο πέρασμα του χρόνου και αν είναι υποθηκευμένο. Αυτό διευκολύνει την υποβολή προσφοράς για αγορά ακινήτων και διευκολύνει τις τράπεζες να λαμβάνουν αποφάσεις δανεισμού. Πιστεύω ότι ένα παρόμοιο σύστημα θα πρέπει να εφαρμοστεί υπό την προϋπόθεση της δημόσιας διαβούλευσης. Προσωπικά δεδομένα, όπως ο αριθμός τηλεφώνου του κατόχου δεν θα παρέχονται δημόσια. Οι ιδιοκτήτες ακινήτων θα έχουν την επιλογή να αξιοποιήσουν μια υπηρεσία υποψηφίου.
Προειδοποίηση: Ορισμένοι από τους παρακάτω συνδέσμους αποτελούν αυστηρά διατυπωμένες επικρίσεις εν λειτουργία κυβερνητικών υπηρεσιών. Οι εμπειρίες μου και η απογοήτευση που προκάλεσαν ουσιαστικά με οδήγησαν σε αυτή την Προεδρική προεκλογική εκστρατεία. Θα πρέπει να είμαι σαφής. Οι επικρίσεις μου απευθύνονται σε κάποια από τα ανώτερα στελέχη τους, όχι στο 95% του προσωπικού που κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί ακολουθώντας οδηγίες και εσωτερικές διαδικασίες.
- Η ΑΗΚ πρέπει να καλωδιωθεί εκ νέου χωρίς να προκληθεί «ηλεκτροπληξία» στο προσωπικό της. Μάθε περισσότερα.
- Το Τμήμα του Εφόρου Εταιρειών θα πρέπει να προχωρήσει σε ουσιαστικές αλλαγές στις εργασιακές του πρακτικές. Μάθε περισσότερα.
- Το Τμήμα συντάξεων να ανανεωθεί. Μάθετε περισσότερα.
- Οι υπεύθυνοι για την ανάγνωση των υδρομετρητών θα έχουν πρόσθετες αρμοδιότητες. Μάθετε περισσότερα.
- Νέες διαδικασίες για τους μόνιμους κατοίκους που αλλάζουν επώνυμο μετά το γάμο. Μάθετε περισσότερα.
- Λειτουργικές αλλαγές στο Τμήμα Μεταφορών. Μάθε περισσότερα.
Εξορθολογισμός της επικοινωνίας μεταξύ πολιτών και κυβερνητικών υπηρεσιών
[Απέκτησα πάνω από τρεις δεκαετίες τεχνογνωσίας μέσω των εταιρειών μου στην προσαρμογή των εργασιακών πρακτικών και αυτοματοποίηση τους ΣΕ ορισμένους από τους μεγαλύτερους οργανισμούς στον κόσμο. Ωστόσο, ουδέποτε είχα, ούτε και έχω κανένα απολύτως συμφέρον να υποβάλω προσφορές για συμβάσεις της Κυπριακής Δημοκρατίας. Επί του παρόντος δεν εμπιστεύομαι καθόλου το σύστημα].
Όλα τα email και οι ηλεκτρονικές φόρμες επικοινωνίας που αποστέλλονται στις κυβερνητικές υπηρεσίες από πολίτες θα παρακολουθούνται με μοναδικούς αριθμούς αναφοράς μέσω ενός συστήματος διαχείρισης περιστατικών και θα απαντώνται με το όνομα του συγγραφέα για να διασφαλιστεί η υπευθυνότητα και η λογοδοσία. Πιστεύω ότι αυτό είναι ήδη προγραμματισμένο.
Όλες οι τηλεφωνικές κλήσεις και φυσικές επισκέψεις πολιτών θα καταγράφονται σε κεντρικό σύστημα.
Οι επιλυθείσες υποθέσεις θα επανεξετάζονται εσωτερικά ώστε να κατανοηθεί γιατί ένας πολίτης χρειάστηκε να τηλεφωνήσει, να γράψει στην υπηρεσία ή να την επισκεφθεί, εξαρχής ώστε να λύσει το πρόβλημα του. Με βάση τα πρότυπα διερεύνησης, μια διαδικασία θα διασφαλίσει αν οι κυβερνητικοί ιστότοποι και τα έντυπα ενημερώνονται γρήγορα ή αν το υπουργείο θα πρέπει να διεξάγει μια εθνική εκστρατεία ευαισθητοποίησης. Για παράδειγμα, “γιατί μας κάνουν την ίδια ερώτηση 30 άτομα την ημέρα;” Ή, «γιατί χρειάστηκε να μας επισκεφθούν 50 πολίτες την περασμένη εβδομάδα μπερδεμένοι για την συμπλήρωση της ίδιας φόρμας;
Θα εφαρμοστεί διαδικασία παρακολούθησης των προβλημάτων και όπου χρειαστεί καταγγελιών, ανάλογη με εμπορικούς οργανισμούς.
Επαγγελματικότητα
Ο Πρόεδρος, οι Υπουργοί και όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι εκτελούν υπηρεσία προς όφελος των πολιτών της Κύπρου. Δεν είναι ανώτεροι τους, ούτε και πρέπει να φαίνεται ποτέ ότι τους μιλάνε με υποτιμητικό τρόπο. Θα παρέχεται εκπαίδευση από εξωτερικούς συνεργάτες αναφορικά με τις τεχνικές εξυπηρέτησης πελατών, ώστε οι δημόσιοι υπάλληλοι που έρχονται σε επαφή με πολίτες να εξασφαλίζουν σημαντικά μπόνους μέσω σύντομων ερωτηματολογίων που αποστέλλονται μέσω SMS ή email και συμπληρώνουν οι πολίτες.
Όλοι οι υπάλληλοι που έρχονται σε απευθείας επικοινωνία με πολίτες, θα κληθούν να φέρουν διακριτικά με το όνομα τους, ανάλογα με πολλούς εμπορικούς οργανισμούς και καταστήματα διεθνώς.
Κυβερνητικά έντυπα
Τα περισσότερα θα καταλήξουν στον κάδο ανακύκλωσης. Όλες οι φόρμες θα επανεξεταστούν και, ενδεχομένως, να ανασυνταχθούν και μόνο μετά από αυτή τη διαδικασία, θα μεταφερθούν στο διαδίκτυο. Τη συγκεκριμένη δουλειά θα την αναλάβουν επαγγελματίες.
Οι δικηγόροι, όσο καλοί και αν είναι, δεν πρέπει ποτέ να σχεδιάζουν έντυπα ή ηλεκτρονικά έντυπα, ούτε ροή εργασιών. Ούτε οι νομοθέτες ή το προσωπικό πληροφορικής. Υπάρχουν εξειδικευμένα άτομα για αυτό. Ο χρυσός κανόνας: αν έχετε κακοσχεδιασμένες διαδικασίες και τις αυτοματοποιήσετε, είναι σχεδόν βέβαιο ότι το χάος θα είναι ακόμη πιο αποτελεσματικό.
Παράδειγμα: Έντυπο του Οικονομικού Διαμεσολαβητή. Μια πραγματικά παράλογη μορφή εγγράφου για χάριν του εγγράφου. Μάθε περισσότερα.
Τα Αγγλικά είναι η γλώσσα των επιχειρήσεων και των διαπραγματεύσεων (στην πολιτική και τις επιχειρήσεις)
Ανεξάρτητα αν ένα κυβερνητικό έγγραφο είναι έντυπο ή ηλεκτρονικό, θα πρέπει να συνταχθούν και στην Αγγλική γλώσσα, με στόχο να διευκολύνουν διεθνείς εταιρείες και μη-Ελληνόφωνα άτομα, που ζουν στην Κύπρο, συμπεριλαμβανομένων Κυπρίων του εξωτερικού. Θα είναι υποχρεωτική η παροχή βοήθειας στην Αγγλική γλώσσα για τη χρήση εντύπων ή ορισμένες λειτουργίες που αφορούν κυβερνητικές υπηρεσίες.
Προς ενίσχυση όλων των κυβερνητικών υπηρεσιών, η μετάφραση από την Ελληνική στην Αγγλική γλώσσα σε ιστοσελίδες, έντυπα και οδηγίες χρήσης θα ανατίθενται στο εξωτερικό με χρήση τεχνολογικών εργαλείων τα οποία διαχειρίζονται εξειδικευμένοι μεταφραστές, των οποίων η μητρική γλώσσα θα είναι η Αγγλική και θα έχουν πολύ καλή προφορική και γραπτή γνώση της Ελληνικής γλώσσας. Είναι χάσιμο χρόνου αν είναι το αντίστροφο. Το τρέχον κόστος για μια κεντρική υπηρεσία μετάφρασης θα είναι σχετικά μικρό αν αναλογιστεί κανείς τον βαθμό αποτελεσματικότητας και την εξοικονόμηση χρόνου που θα δημιουργήσει για όλους.
Οτιδήποτε άλλο πέρας της άρτιας Αγγλικής έκδοσης δεν συνάδει με την δεδηλωμένη φιλοσοφία διαδοχικών κυβερνήσεων και του CIPA (Κυπριακός Οργανισμός Επενδύσεων και Προώθησης) ότι η Κύπρος αποτελεί ιδανικό προορισμό επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Κανένας δημόσιος υπάλληλος δε θα αναγκάζεται να γράφει email ή επιστολές στην Αγγλική γλώσσα. Ωστόσο, στο κάτω μέρος κάθε επικοινωνίας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου θα υπάρχει σύνδεσμος για την αυτόματη μετάφραση του email και ακόμη ένας σύνδεσμος για τη μετάφραση εγγράφων που επισυνάπτονται μέσω email. Οι επίσημες υπογεγραμμένες επιστολές που αποστέλλονται μέσω email, πρέπει να σαρωθούν χρησιμοποιώντας οπτική αναγνώριση χαρακτήρων (OCR) προτού επισυναφθούν σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Οι πεπαλαιωμένοι επίπεδοι σαρωτές δεν έχουν τέτοια δυνατότητα. (Ανατρέξτε στην ενότητα τεχνολογίας του μανιφέστου σχετικά με τη χρήση Smartphone).
Ιστοσελίδες Κυβέρνησης και Δήμου
Όλα αυτά πρέπει να περιέχουν οδηγούς χρήσης, ώστε ακόμη και ένα παιδί να έχει τη δυνατότητα κατανόησης της διαδικασίας. Σχεδόν όλα τα βήματα που χρειάζεται να κάνουν οι πολίτες και οι επισκέπτες, θα παρουσιάζεται με σαφήνεια και θα ενημερώνονται σε Ελληνικά και Αγγλικά. Ως απόλυτη προτεραιότητα, οι 20-100 πιο κοινές Συχνές Ερωτήσεις θα πρέπει να ετοιμαστούν για όλους τους κυβερνητικούς ιστότοπους το συντομότερο δυνατό. Οι περισσότεροι πολίτες και επισκέπτες δε δίνουν δεκάρα για τους πρόσφατους διαγωνισμούς των τμημάτων ή τη δήλωση αποστολής τους, κείμενα που ενδεχομένως συντάχθηκαν από ένα γραφείο δημοσίων σχέσεων χαμηλού επιπέδου πριν από 20 χρόνια. Αυτό που θέλουν να γνωρίζουν είναι πως να τρέξουν με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα τις βασικές διαδικασίες, χωρίς να χρειάζεται να τηλεφωνούν ή να επισκέπτονται κυβερνητικά γραφεία.
Θα διασφαλίσω ότι οι βέλτιστες πρακτικές διδάσκονται από άλλες χώρες αντί να ανακαλύπτουμε τον τροχό κάθε φορά
Το τμήμα Καινοτομίας και Ψηφιακού Μετασχηματισμού το κάνει ήδη αυτό. Για παράδειγμα, συμμετείχα σε ένα συνέδριο στη Λευκωσία και παρατήρησα ότι προχωρούν διάφορες πρωτοβουλίες για την πληροφορική και τον ψηφιακό μετασχηματισμό υπό την καθοδήγηση της Βρετανικής κυβέρνησης. Αυτό είναι εξαιρετικό, ωστόσο θα έπρεπε να βρισκόταν σε τροχιά πριν από πολλά χρόνια. Όλα τα Υπουργεία θα πρέπει να μάθουν άμεσα πώς λειτουργούν καθημερινά τα αντίστοιχα Υπουργεία σε άλλα κράτη-μέλη της Ένωσης. Και δεν εννοώ τις δημόσιες σχέσεις και τα φωτογραφικά ενσταντανέ του Υπουργού Μεταφορών της Κύπρου για παράδειγμα, με τον αντίστοιχο της Ελλάδας. Θα πρέπει να υπάρξει διασπορά ιδεών από ομάδες ειδικών διεθνώς, οι οποίοι έχουν λύσεις για να μεταμορφώσουν τη χώρα μας.
14.1 Η ΑΗΚ πρέπει να επανακαλωδιωθεί χωρίς να υποστεί «ηλεκτροπληξία» το προσωπικό της

Πρώτον, πιστεύω ότι οι μηχανικοί της ΑΗΚ που διασφαλίζουν την αποκατάσταση της ηλεκτροδότησης 24×7 κατά τη διάρκεια καταιγίδων σε δυνητικά επικίνδυνες συνθήκες, θα πρέπει να τύχουν ιδιαίτερης αναγνώρισης και επαίνου, όπως και το προσωπικό της που διαχειρίζεται τις λειτουργίες αυτές. Με χαρά διαπιστώνω ότι η ιστοσελίδα του οργανισμού είναι ενδεχομένως μία από τις καλύτερες μεταξύ των κρατικών υπηρεσιών. Σημειώνω ότι το νέο διοικητικό συμβούλιο της ΑΗΚ ξεχωρίζει για το υψηλό επίπεδο μόρφωσης και εμπειρικής γνώσης των μελών της. Έξοχα.
Εάν εκλεγώ, θα διασφαλίσω τις ακόλουθες αλλαγές ή θα αναζητήσω επείγουσες απαντήσεις:
- Οι προγραμματισμένες διακοπές ρεύματος θα κοινοποιούνται μέσω SMS ή email. Δεν αφήνουμε φυλλάδια στα παρμπρίζ των αυτοκινήτων σε αγροτικές περιοχές. Όταν αυτό τέθηκε υπόψιν της ΑΗΚ, μου ανέφεραν ότι οι σχετικές πληροφορίες υπάρχουν στην ιστοσελίδα της. Αυτό το γνώριζα ήδη. Κάθε πρωί, φιλάω τη σύζυγο μου, σηκώνομαι από το κρεβάτι, ασχολούμαι με την προσωπική μου υγιεινή και συνήθως ξυρίζομαι. Αυτό που δεν κάνω ή δεν προτίθεμαι να κάνω για την υπόλοιπη μου ζωή είναι να επισκέπτομαι την ιστοσελίδα της ΑΗΚ σε περίπτωση διακοπής της σύνδεσης εν μέσω μιας σημαντικής βιντεοσύσκεψης. Πριν από δύο χρόνια, απεστάλη στη διοίκηση της ΑΗΚ, συγκεκριμένη τεχνική προδιαγραφή για αξιοποίηση SMS και email για τον σκοπό αυτό και χωρίς χρέωση. ΑΗΚ: Διορθώστε το.
- Το άνοιγμα λογαριασμού θα γίνεται διαδικτυακά, όπως και το περιθώριο του πελάτη να χρησιμοποιεί αυτοματοποιημένες μεθόδους πληρωμής. Είναι γελοίο να χρειάζονται τόσες πολλές φυσικές επισκέψεις στα γραφεία της ΑΗΚ για τις βασικές συναλλαγές και διαδικασίες, ιδιαίτερα να χρειάζεται να αποδείξει κανείς τον αριθμό IBAN του με ένα πρωτότυπο έγγραφο που εκδόθηκε από την τράπεζα κατά τη ρύθμιση μιας αυτοματοποιημένης πληρωμής. Κατά τη μεταφορά χρημάτων, ιδιαίτερα μεγάλων ποσών, όπως δεκάδες χιλιάδες ευρώ, οι πελάτες της τράπεζας συνήθως δεν καλούνται να επισκεφθούν ένα υποκατάστημα σε περίπτωση που το έκαναν λάθος. Η ΑΗΚ δίνει την εντύπωση ότι οι Κύπριοι πολίτες είναι χαμηλής νοημοσύνης. Και αναφορικά με τις ανόητες πρακτικές, θα αμφισβητούσα τη νοημοσύνη οποιουδήποτε χρησιμοποιεί δόλια τον τραπεζικό λογαριασμό κάποιου άλλου για να πληρώσει αυτόματα τον λογαριασμό του ρεύματος ανά δίμηνο. ΑΗΚ: Διορθώστε το. Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα γιατί οι εμπειρογνώμονες θα πρέπει να σχεδιάζουν πρακτικές εργασίας. Δεν πρέπει να είναι δικηγόροι ή νομοθέτες, χωρίς γνώση της καθημερινότητας των πολιτών.
- Οι καταθέσεις από νέους πελάτες θα προσελκύσουν το καλύτερο επιτόκιο που προσφέρουν οι Κυπριακές τράπεζες για καταθέσεις ενός έτους. Οι κερδισμένοι τόκοι θα συμψηφίζονται με τον πρώτο λογαριασμό της ΑΗΚ μετά τη 1η Μαρτίου ανά έτος και με αναδρομική ισχύ από 1/1/2017. Ορισμένες φορές η ΑΗΚ διατηρεί ανεκμετάλλευτα τα χρήματα των πελατών για δεκαετίες.
- Είναι παράλογο οι καταναλωτές να πληρώνουν 1,20 ευρώ για να διαβάζει τους μετρητές τους χειροκίνητα κάποιος σε ένα φορτηγό που παράγει εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Θα ζητούσα μια μελέτη γιατί οι έξυπνοι μετρητές δεν κυκλοφόρησαν σε εθνικό επίπεδο πριν από 5 χρόνια. Και γιατί, η ΑΗΚ δεν είχε την πρωτοβουλία για 10 χρόνια να εφαρμόσει την αυτεπίγνωση των μετρητών μέσω φωτογραφικών τεκμηρίων που παρείχαν οι καταναλωτές μέσω email. ΑΗΚ: Διορθώστε το.
- Τι δικαίωμα έχει η ΑΗΚ να σας χρεώνει 1.20 € για να ʺδιαβάσειʺ ένα μετρητή για ʺEstimated֞ υπολογισμό της κατανάλωσης, όταν ο μετρητής ούτε καν διαβάζεται; Ένα εστιατόριο για παράδειγμα δεν θα χρεώσει 1.20για ένα ψωμί που δεν θα σερβίρει. ΑΗΚ: Η πρακτική αυτή θα πρέπει να τερματιστεί και όλοι οι επηρεαζόμενοι πελάτες να αποζημιωθούν με αναδρομική ισχύ έξι χρόνων. Αυτό θα πρέπει να γίνει πριν από το Φεβρουάριο, σε διαφορετική περίπτωση δεν θα είμαι και τόσο ευγενικός.
- Θα ζητήσω εξηγήσεις από τους εμπλεκόμενους κυβερνητικούς φορείς, συμπεριλαμβανομένης της ΡΑΕΚ και της ΑΗΚ, γιατί τα καύσιμα δεν αγοράζονταν εκ των προτέρων μέσω παραγώγων όταν οι τιμές της ενέργειας ήταν σε χαμηλά επίπεδα το 2020. Επί του παρόντος, η ΑΗΚ κερδίζει περιθώριο 4,5%, πολιτική που στρέφεται κατά των πελατών. Όσο ψηλότερη είναι η τιμή, τόσο καλύτερο είναι για την ΑΗΚ. Θα αναζητούσα μια κοινή λύση αντί να κατηγορώ άλλους.
- Θα απαιτούσα μια πλήρη αιτιολογημένη εξήγηση γιατί η ΑΗΚ προφανώς περιορίζει την έγκριση νέων ηλιακών συλλεκτών στο 90% της κατανάλωσης ενέργειας των δύο προηγούμενων ετών του πελάτη. Γιατί ένας πελάτης δεν έχει τη δυνατότητα να παράγει 200% για να βοηθήσει το περιβάλλον και να μειώσει το κόστος ενέργειας για όλους;
- Αφήνοντας κατά μέρος την πανδημία που έπληξε τους πάντες, διερωτώμαι γιατί η ΑΗΚ λειτουργεί με ζημιές παρά τους δυσθεώρητους λογαριασμούς ρεύματος. Ο οργανισμός αποτελεί μονοπώλιο. Εάν η KEO ανήκε στο κράτος και είχε το μονοπώλιο να παρασκευάζει και να πουλάει μπύρα προς 5 ευρώ το μπουκάλι στις υπεραγορές και 8 ευρώ στα εστιατόρια, παρόλα αυτά εξακολουθούσε να καταγράφει ζημιά, οι καταναλωτές θα εξοργίζονταν. Θα πραγματοποιούνταν πανεθνικές διαδηλώσεις.
Θα επανακαλωδιώσω την ΑΗΚ σε νέα μορφή χωρίς το εξαίρετο προσωπικό της να υποστεί ηλεκτροπληξία (συμβολισμός). Θα αφαιρεθεί από το μονοπώλιο της όταν εισέλθουν στην αγορά άλλοι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας. Θα διασφαλίσω επίσης, ότι η μετάβαση σε νέους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας δύναται να διεξαχθεί διαδικτυακά χωρίς να χρειάζεται επίσκεψη στα κεντρικά γραφεία της ΑΗΚ. Βρισκόμαστε στο 2022 και όχι το 1992.
Στελέχη της ΑΗΚ: δε θα γίνει δεκτή καμία απάντηση του τύπου «μα πάντα έτσι το κάναμε» ή
«είναι νόμος». Αν είναι «νόμος» διευκρινίστε τη νομοθεσία και αποδείξτε στους πολίτες μας ότι προσπαθήσατε να την αλλάξετε.
14.2 Ο έφορος εταιρειών πρέπει να προχωρήσει σε νέες πρακτικές εργασίας
Διορίστηκε νέο συμβούλιο του 2022. Εξαιρετικό. Ας ελπίσουμε, ότι η επίδειξη με ηγετικές ικανότητες θα φέρει καινοτόμες ιδέες. Συγχαίρω επίσης, το επίπεδο της νέας τους ιστοσελίδας, σε σύγκριση με την προηγούμενη, η οποία ήταν ανεπαρκής και ακατάλληλη για τον σκοπό της.
Εάν εκλεγώ, θα διασφάλιζα τις ακόλουθες αλλαγές ή θα αναζητούσα απαντήσεις στα ακόλουθα:
- Η απαραίτητη προσαρμογή των εντύπων παρακολούθησης και επικοινωνίας email θα πρέπει να γίνει άμεσα. Το τρέχον σύστημά αποτυγχάνει, τα email που αναφέρονται σε υπαλλήλους επώνυμα, συνήθως αγνοούνται. Και ούτε τυγχάνουν προσοχής, αν ο ενδιαφερόμενος είναι βρίσκεται μακριά. Αυτό προκαλεί απογοήτευση συμπεριλαμβανομένων των δικηγόρων εμπορικού δικαίου και των λογιστών. Απλά ρωτήστε τους ποια είναι η γνώμη τους για την τρέχουσα υπηρεσία.
- Τα τηλέφωνα της υπηρεσίας του εφόρου σπάνια απαντώνται από συγκεκριμένους επώνυμους υπαλλήλους. Ούτε ανταποκρίνονται στα φωνητικά μηνύματα. Επομένως, είναι άσκοπη η καταχώρησή τους στο διαδίκτυο. Δημιουργήστε άμεσα ένα νέο κεντρικό τηλεφωνικό κέντρο.
- Οι εταιρείες που συνιστούν φιλανθρωπικά ιδρύματα δεν έχουν μετοχές, ούτε τελικούς πραγματικούς δικαιούχους (UBO). Αντίθετα, αποτελούνται από άτομα με σημαντικό έλεγχο (PSCs). Έτσι χειρίζονται το θέμα οι υπόλοιπες χώρες. Εάν μια φιλανθρωπική οργάνωση έχει πραγματικό δικαιούχο, απλά δεν είναι φιλανθρωπική. Διευθετήστε το άμεσα.
- Όταν ένας διευθυντής συμπληρώσει την καταχώρηση UBO για την εταιρεία του/της, βεβαιωθείτε ότι το σύστημα στέλνει αυτόματα ένα αντίγραφο μέσω email. Αυτή τη στιγμή όμως, ο μόνος τρόπος να εξασφαλίσει κάποιος ένα αντίγραφο είναι φυσική παρουσία στα κεντρικά γραφεία και να καταβάλετε €3,50. Αυτό είναι εντελώς παράλογο, οπότε διευθετήστε το άμεσα.
- Κάθε εταιρεία υποχρεούται να χρησιμοποιεί άλλη διεύθυνση email κατά την εγγραφή της ή τη χρήση της Ariadni. Αυτό είναι παράλογο. Ορισμένα άτομα και λογιστικές εταιρείες διαθέτουν άλλες 50 αδρανείς συνδέσεις. Χρειάζονται ενιαίο login, όχι 50. Έτσι κάνουν και οι υπόλοιπες χώρες. Είναι απλώς αναληθές να δηλώνουμε ότι πρόκειται για οδηγία της ΕΕ. Το προσωπικό μου ζήτησε επ’αυτού διευκρίνιση από τις Βρυξέλλες και επιβεβαιώθηκε ότι δεν υπάρχει τέτοια οδηγία. Διευθετήστε το άμεσα.
Θα ήθελα να ξεκαθαρίσω κάτι. Δεν έχω κανένα παράπονο για το προσωπικό του εφόρου, το οποίο με έχει αντιμετωπίσει με πλήρης ευγένεια όλα αυτά τα χρόνια, παρά τα πολλά παράπονά που εξέφραζα κατά καιρούς. Απλώς κάνουν αυτό που τους λένε, με βάση παρωχημένες ή λανθασμένες πρακτικές εργασίας που έχουν σχεδιαστεί από μη αρμόδιους επαγγελματίες.
14.3 Το τμήμα συντάξεων πρέπει να ανανεωθεί

Αν εκλεγώ θα προχωρούσα στις ακόλουθες αλλαγές στο τμήμα που ασχολείται με τις κρατικές συντάξεις:
- Τα τηλέφωνά του σπάνια απαντώνται, ο ιστότοπος τους είναι απαράδεκτος, τα email επιστρέφονται (γιατί ο διακομιστής του είναι πάντα γεμάτος) και οι διαδικτυακές φόρμες επικοινωνίας αγνοούνται και δεν αναγνωρίζονται ποτέ. Διευθετήστε το άμεσα.
- Όταν ο πολίτης επισκέπτεται τα περιφερειακά γραφεία ως έσχατη λύση γιατί είναι αδύνατη η επικοινωνία μέσω email, ηλεκτρονικής φόρμας ή τηλεφώνου, συχνά παραπέμπεται στα κεντρικά γραφεία στη Λευκωσία. Ενημερώστε τις ιστοσελίδες σας σε Ελληνική και Αγγλική γλώσσα. Διευθετήστε το άμεσα.
- Σε άλλες χώρες, ένας πολίτης που επικοινωνεί με το τμήμα δύναται να λάβει πληροφορίες σχετικά με μια προβλεπόμενη σύνταξη και τις ενέργειες στις οποίες θα πρέπει να προχωρήσει για να τη συμπληρώσει. Το τμήμα δεν παρέχει αυτή τη στιγμή κάτι τέτοιο. Η Αριάδνη το κάνει σε κάποιο βαθμό. Ο σημερινός τρόπος αντιμετώπισης του θέματος είναι «Επικοινωνήστε μαζί μας λίγους μήνες πριν από την ηλικία συνταξιοδότησης». Ωστόσο, μέχρι τότε, θα είναι δυστυχώς πολύ αργά για να συμπληρώσετε τις συνεισφορές. Ενημερώστε τις ιστοσελίδες σας σε Ελληνικά και Αγγλικά. Αμεσα.
- Τελικά, όντως, κάποιος έκλεψε το κάθισμα της τουαλέτας από το δημόσιο μπάνιο του γραφείου του τμήματος στη Λεμεσό. Προτείνω όπως να αντικατασταθεί. Θα τα διευθετήσω όλα εγώ και με δικά μου έξοδα, αν η ανώτερη διοίκηση βρίσκει κάτι τέτοιο πολύ δύσκολο.
Διορθώστε αυτά τα προβλήματα το συντομότερο δυνατόν.
14.4 Ενδείξεις μετρητή νερού
Το νερό αποτελεί φυσικό πόρο που θα πρέπει να προστατεύεται.
Πριν από την πανδημία, μια από τις εταιρείες μου έδωσε μια ιδέα σε ένα συγκεκριμένο χωριό, χωρίς χρέωση. Ένα πρωτότυπο σύστημα σχεδιάστηκε για να διαβάζει αυτόματα τους μετρητές νερού μέσω φωτογραφίας έξυπνου τηλεφώνου, να ανεβάζει τις φωτογραφίες και στη συνέχεια να επεξεργάζεται τις πληροφορίες κατά τη διάρκεια της νύχτας. Αν η χρήση νερού είναι σημαντικά ψηλότερη από την αντίστοιχη περσινή περίοδο, το σύστημα θα το επισημάνει. (Για παράδειγμα, διαρροή νερού από το δίκτυο ενώ ο ιδιοκτήτης του ακινήτου βρισκόταν στο εξωτερικό). Επιπρόσθετα, η αυτοματοποίηση της τιμολόγησης των λογαριασμών νερού θα αποτελούσε άλλη μια πτυχή με εύκολη εφαρμογή.
Ο δήμαρχος του χωριού ενθουσιάστηκε. Ωστόσο, το άτομο που διάβαζε τους μετρητές του χωριού αρνήθηκε να λάβει μέρος στη δοκιμή για μια μέρα, ακόμη και με τη χρήση ενός δωρεάν Smartphone που θα του παρείχαμε, επειδή ήταν «πολύ απασχολημένος». Επιπλέον, υιοθέτησε τη στάση ότι μια διαρροή νερού σε ιδιωτική περιουσία δε θα αποτελούσε ευθύνη του χωριού. Η απενεργοποίηση της παροχής νερού ως μεγάλη χάρη΄ εκ μέρους του ήταν απλά το μόνο που έπρεπε να γίνει.
Αν εκλεγόμουν Πρόεδρος:
Όλα τα άτομα που διαβάζουν μετρητές νερού ιδιωτικών κατοικιών θα πρέπει να ενημερώνουν τον ιδιοκτήτη του ακινήτου (μέσω του χωριού ή του δήμου τους) εάν προσέξουν κάποια βλάβη στο δείκτη ή παρατηρήσουν διαρροή. Θα είναι ευθύνη του αρμόδιου γραφείου να ενημερώσουν τον ιδιοκτήτη του ακινήτου. Αν για παράδειγμα, ο λογαριασμός του νερού είναι πολύ ψηλότερος από τη συνηθισμένη χρέωση. Οι αρμόδιοι μετρητές είναι πολύ οκνηροί, κλείνουν και την παροχή χωρίς να ενημερώσουν κανένα. Οι άνθρωποι αυτοί πρέπει να επανεκπαιδευτούν ή να τους απολυθούν.
[Δήλωση σύγκρουσης συμφέροντος: Ευχαρίστως θα προσφέρω αδειοδότηση δωρεάν για την IP τεχνολογία που κατέχω μέσω μιας από τις εταιρείες μου, εντός Κύπρου. Για άλλη μια φορά θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι δεν έχω κανένα απολύτως συμφέρον να υποβάλω προσφορά για κρατικές συμβάσεις στην Κύπρο καθώς δεν εμπιστεύομαι το σύστημα].
14.5 Νέες διαδικασίες για μόνιμους κατοίκους που αλλάζουν το επώνυμο τους λόγω γάμου
Αν για παράδειγμα οποιαδήποτε γυναίκα προβεί στην αλλαγή επώνυμου στο τραπεζικό της λογαριασμό λόγω του ότι προχώρησε σε γάμο, δεν γνωρίζω καμία τράπεζα στην Κύπρο που θα την αντιμετωπίσει ως νέο πελάτη με νέο λογαριασμό. Αυτό θεωρείτε γελοιότητα και θα δημιουργεί πρόσθετη εργασία σε όλους για την επεξεργασία εγγράφων AML και KYC.
Εξίσου παράλογο-αν είστε μόνιμος κάτοικος Κύπρου που επιθυμεί να παντρευτεί και να αλλάξει το επώνυμο του (ακόμα και με Κύπριο Πολίτη όπου ο γάμος θα ολοκληρωθεί στην Κύπρο), το Τμήμα Μετανάστευσης επιμένει να υποβάλετε νέα αίτηση διαμονής και να λαμβάνετε το λεγόμενο «κίτρινο χαρτί». Αυτό συνέβηκε σε ένα μέλος της οικογένειάς μου το 2017. Δεν γνωρίζω αν εξακολουθεί να ισχύει, καθώς οι καταγγελίες μου ήταν έντονες και κατηγορηματικές.
Αν εκλεγόμουν Πρόεδρος, θα καταργούσα αυτή την παράλογη νομοθεσία. Δημιουργεί γραφειοκρατία σε όλους χωρίς λόγο. Με αυτό το δεδομένο δεν είναι και περίεργο ότι ο δημόσιος τομέας σε ορισμένα κρατικά τμήματα έχει περιορισμένο προσωπικό. Διευθετήστε το άμεσα.
14.6 Η λειτουργία του Τμήματος Μεταφορών πρέπει να αλλάξει
Κατά την άποψη μου, το Τμήμα Μεταφορών ανταγωνίζεται με το Τμήμα Κρατικών Συντάξεων για το βραβείο της χειρότερης κυβερνητικής ιστοσελίδας στην Κύπρο. Είναι τρομερό. Πριν από δύο χρόνια, ένας διευθυντής μου τηλεφώνησε μετά από ανάγνωση του άρθρου μου για την ανάγκη αναδόμησης των κυβερνητικών ιστοσελίδων από τα άτομα που μένουν στο σπίτι καθόλη τη διάρκεια της πανδημία απολαμβάνοντας πλήρη αμοιβή. Μου είπε ότι θα γίνει σύντομα μόλις είναι έτοιμοι. Ακόμη περιμένω. Όταν τον ενημέρωσα ότι δεν υπάρχει Αγγλική μετάφραση της ιστοσελίδας, γεγονός που επηρέασε αρνητικά τις διεθνείς εταιρείες και τους μη Κύπριους κατοίκους, μου είπαν ότι η επίσημη γλώσσα της Κύπρου είναι η Ελληνική, επομένως δεν είναι πρόβλημα του τμήματός του.
Ως Πρόεδρος θα εφάρμοζα τις ακόλουθες αλλαγές:
- Το ετήσιο ποσό του φόρου αυτοκινήτου σε περίπτωση αγοράς συγκεκριμένου οχήματος, θα πρέπει να είναι προσβάσιμο στο διαδίκτυο από την πινακίδα κυκλοφορίας του.
- Τα βήματα που απαιτούνται κατά την εισαγωγή ενός οχήματος θα διαφοροποιηθούν πλήρως. Είναι παράλογο ένας πολίτης να πληρώνει σήμερα 5 ευρώ για ένα γραμματόσημο το οποίο δεν υπάρχει καν στο Τμήμα Μεταφορών, αναγκάζοντας τον αγανακτισμένο πολίτη να μεταβεί στο ταχυδρομείο, με μια ώρα αναμονής στην ουρά.
- Οι μεταφορές οχημάτων θα γίνονται ηλεκτρονικά μέσω της Αριάδνης αντί να παραδίδονται γραπτώς. Θα ακολουθήσουμε το παράδειγμα άλλων κρατών. Δεν είναι πυρηνική φυσική.
- Σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, όλα τα λεωφορεία, περιλαμβανομένων των αγροτικών, θα διαθέτουν σύστημα GPS και διαδικτυακά δρομολόγια, έτσι ώστε όλοι να γνωρίζουν το χρόνο άφιξης ενός λεωφορείου μέσω ενιαίας εφαρμογής. Προτείνω όπως τα λεωφορεία των αγροτικών κοιτοτήτων εφαρμόσουν ενιαίες διαδρομές, με σταθμούς μόνο σε ασφαλή σημεία. Αυτό θα βοηθήσει σημαντικά τους ηλικιωμένους οι οποίοι αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα.
- Οι περισσότερες λειτουργίες που απευθύνονται στο κοινό θα μεταφερθούν σε κέντρα πολιτών.
Τμήμα Μεταφορών: Προχωρήστε σε διορθώσεις στις ιστοσελίδες σας, με πλήρη μετάφραση στα Αγγλικά. Διαφοροποιήστε τις πρακτικές λειτουργίας σας. Συνιστούν πηγή εθνικής δυσαρέσκειας. Και πριν καν σκεφτείτε τη δημιουργία αστικού σιδηρόδρομου, θα πρέπει να γνωρίζετε πρώτα τα βασικά. Για να το θέσω διαφορετικά, προτού δημιουργήσετε μια νέα μονοθέσια όπως η «φόρμουλα 1», μάθετε να οδηγείτε!
14.7 Έντυπο Οικονομικού Διαμεσολαβητή. Παραλογισμός εγγράφου
Για ένα τρομερό παράδειγμα ακατανόητου κυβερνητικού εντύπου που συντάχθηκε απλά για να υπάρχει, μεταβείτε στην ιστοσελίδα του Οικονομικού Διαμεσολαβητή και εντοπίστε το τετρασέλιδο έντυπο καταγγελίας.
Ερωτήσεις προς τα ανώτερα στελέχη του οργανισμού:
- Ένας υποψήφιος Πρόεδρος της Δημοκρατίας καλείται να συμπληρώσει ένα απλό έντυπο μόλις μισής σελίδας, γιατί το δικό σας είναι 4 σελίδες;
- Μήπως το σχεδίασε ένας δικηγόρος χωρίς εμπειρία;
- Διερωτώμαι, πως αξιοποιεί το γραφείο του Οικονομικού Διαμεσολαβητή αυτές τις περιττές πληροφορίες; Μήπως κάποιος άτυχος διαχειριστής σπαταλά τον χρόνο του και τα χρήματα των φορολογουμένων ενημερώνοντας μια αχρείαστη βάση δεδομένων;
- Γιατί χρεώνετε 20€ για να ελέγξετε μια καταγγελία; Γιατί το άτομο που προχωρεί στην καταγγελία θα πρέπει να επισκεφθεί μια τράπεζα (πιθανώς αυτή για την οποία υποβάλλει παράπονο) και να εξασφαλίσει απόδειξη ότι πλήρωσε τα 20 ευρώ με σφραγίδα από τραπεζικό υπάλληλο; Τι γίνεται αλήθεια αν το άτομο που υποβάλλει την καταγγελία ζει στο εξωτερικό; Η καταγγελία στην αστυνομία δεν θα έπρεπε να κοστίζει 20€! Θα έπρεπε να είναι δωρεάν.
Πιστεύω ότι το 99,777% του τρέχοντος εντύπου του Διαμεσολαβητή δεν είναι αναγκαίο και θα πρέπει να προβεί σε αλλαγή. Στην πραγματικότητα, ένα απλό email ή επιστολή είναι επαρκής, συνοδευόμενο από εύχρηστη διαδικτυακή φόρμα ή γραπτό έντυπο. Διευθετήστε το άμεσα.
0